skavisen.blogg.se

Onsdag 25/5-16

Jobb 7-11. Åkte till HMD för ett benpass med Amanda! Nu är GöteborgsVarvet över så nu tänker jag lägga in bra mycket mer benträningen igen! Har tappat en del styrka, så vill komma tillbaka och bli ännu starkare!

Har satt upp några små mål att uppnå innan 1/9 har jag tänkt! 

Backsquat 92.5 kg - mitt PB är 90 kg från 24/8-15. Senast jag maxade fixade jag 85 kg den 8/4-16. 

Frontsquat 75 kg - mitt PB är 72.5 kg från 27/8-15. Har inte maxat på 1 repetition sedan dess. 

Clean 70 kg - mitt PB är 67.5 kg från 18/8-15. Senast jag maxade fixade jag 65 kg, klarade även vändningen på 67.5 kg men kom ej upp ur squat, datumet var 6/5-16.

Ja som ni ser så var jag benstark i slutet av förra sommaren, just för att jag la mycket fokus på det under sommaren då. Nu gäller det att hålla i det här, så man inte bygger upp för att sedan tappa osv... 

Åter till dagens pass! Körde frontsquatpyramid. Uppifrån å ner, sen nerifrån å upp! Totalt 110 reps! 


Det gick finfint men nog brände det lite i benen allt! Ska köra denna pyramid en gång i veckan har jag tänkt, nästa vecka kör jag 10:orna på 32.5 kg och 1:orna på 55 kg, sen är det bara att öka vikterna varje vecka man klarar pyramiden utan fails. Sen tänker jag köra russian backsquat routine, beräknat på mitt senaste 1RM 85 kg.


Tre gånger i veckan, i sex veckor! Så det tänker jag köra antingen före eller efter crossfitpassen. Å pyramiden får ett eget pass. 

Mycket ben-prat nu 😏 Vi körde en tabata planka idag också. Åkte hem till Amanda för en dusch. Sen iväg på APT 13.30-15.30. Blev en spontan paleofri dag för det bjöds på smörgåstårta som jag inte kunde motstå 🙈

Handlade lite efter mötet! Sen hem, gjorde klart jobbschemat fram till sista augusti och sen städning. Var över till grannarna en sväng och snackade lite. Kvällsmat och tv. Snart blire natta!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: